Günümüz iş dünyasında yaygınlaşan
ticaret, aynı sektördeki kuruluşların sayısının artması buna bağlı olarak da
müşteri beklentilerinin artması ve değişmesi işletmelerin işlerinin
zorlaşmasına sebep olmuş, müşteri kavramını daha da önemli kılmıştır.
İşletmelerin devamlılığını sağlayabilmeleri, bulunduğu sektörde ayakta
durabilmeleri, marka oluşturmaları, marka değerlerini korumaları ve marka
değerini yükseltme hedefleri ve bu hedeflere ulaşabilmeleri mevcut
müşterilerini elinde tutmak ve yeni müşteriler edinmekle mümkün olmakta bu da
mutlak müşteri memnuniyetinden geçmektedir.
Müşteri memnuniyetini, müşterilerin beklentileri
karşılığında mal ve hizmetten sağladığı fayda olarak tanımlayabiliriz. ISO
10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi, şirketin potansiyel müşterileri ile
daha karlı ve uzun dönemli ilişkiler kurulması ve bu ilişkileri geliştirmesini
sağlayan bir yönetim yaklaşımıdır. Bu standart, öncelikle geri bildirime
(şikâyetler dâhil) açık olan müşteri odaklı bir ortamın oluşturulması, alınan
her bir şikâyetin çözüme ulaştırılması ve müşteri hizmetinin iyileştirilmesi
ile ilgili yönetim taahhütlerinin yerine getirilmesini öngörmektedir.
ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim
Sistemi'nin Faydaları Nelerdir?
ISO 10002 Standardı'nı Kimler
Kullanabilir/Uygulayabilir?
ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi
Standardı, müşterilerini memnun etmeyi onlara beklentilerinin ötesinde hizmet
vermeyi isteyen, ister özel kuruluş, ister kamu kuruluşu veya gönüllülük
esasına dayalı sektörler olsun her tür ve boyuttan işletmenin uygulayabileceği
bir standarttır.
Hafta İçi : 08:30 - 18:00 Cumartesi : 08:30 - 14:00